Eternal Of Sweden


Eternal Of Sweden "Chapter 1"
 

Låtlista

  • 1. You Can't Break Us
  • 2. Human
  • 3. Virus
  • 4. Start Of A New Era
  • 5. Scream Higher
  • 6. Heroes
  • 7. Dead Or Alive
  • 8. Ray Of Light
  • 9. Stay The Night
  • 10. Cross The Line
  • 11. The Thing
Eternal som blev en riktigt trevlig bekantskap på ROCKWEEKEND 2010 har nu släppt sitt första album.
6 av låtatana är även med på Demoplattan jag fick av bandet och av dom så har 4 av dom har även släppts på en EP. Hur spelning var kan ju läsa om under fliken ROCKWEEKEND här på bloggen.
 
Eternal är en blangning av melodiöst 80-tal rock, lite 90-tal blandat med lite nyare sound men det är som sagt ingeting som sticker ut men det är jävligt bra. Av dom nyare låtarna tycker jag att "Human" är den bästa och även inledande "You Can't Break Us" är riktigt bra. "Virus" är en lite snabbare låt som också är riktigt bra och den blir bättre och bättre ju mera man lyssnar.
 
Läste i någon recension att "Heros" var den svagaste och sämsta låten men det är en av dom bästa i mitt tycke men absolut bäst är  "Stay The Night" som är riktigt grym och var en riktig pärla live på ROCKEEKEND och dessutom min första låt jag hörde med Eternal, även "Start Of A New Era" är en riktig pärla, synd att det inte är flera nya låtar annars en bra platta där dom äldre låtarna är dom starkaste men det kan också bero lite på att man är väl inlyssnad på dom jämfört med dom nya spåren på plattan.
 
Betyg. MR,MR,MR
 
 
Här är ett smakprov och det är en av dom nya låtarna på plattan, "Human".
 
 
 
Trackback
RSS 2.0