Film som överraskade.

Kick-Ass Poster

KICK ASS

Hade inga stora förväntingar på denna film utan det har verkligen dragit ut på tiden innan jag tom mig tid att kolla på denna film.Efter mycket om och men så gjorde jag det och snacka om att bli positivt överraskad för det är en grymt bra film som blandar humor med action och spänning.

Filmen handlar om Dave Lizewski som en typisk tonårspojke som i skolan är lite nördig som inte sticker ut eller utmärker sig. Dave undrar varför det inte är någon som har provat på att vara superhjälte så han bestämmer sig för att köpa en dräkt från nätet.

Första försöket med brottsbekämpning går dock inte bra, han blir misshandlad och knivhuggen och påkörd av en bil. Han hamnar på sjukhus och får metallplattor som håller ihop benen.Han drabbas även av nervskador som gör att han kan hantera mer smärta än de flesta.

Betyg: MR.MR,MR,MR


Poster Wild Target (2010)


Wild Target

Victor Maynard är englands främsta Hit Man och en dag när han ska utföra ett uppdrag så händer något oväntat. Victors professionella rutiner avbryts när han blir intresserad av ett av sina tilltänkta offer,Rose. Han skonar hennes liv och får dessutom en ung lärling på halsen,Tony.Dom slår följe med Victor i tron om att han i själva verket är privatdetektiv som av en slump var på samma plats som dom för att spionera årt en klient gällande otrohet.

Jag hade inga stora förväntningar på denna film men jag gav den en chans till slut och den är faktiskt riktigt hyffsad även om slutet kunnde ha varit bättre.

Betyg: MR,MR,MR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0