Ninn na na na ninn na na na ninn na na na na na...Boktipset!

Det var ett tag sedan sist men nu har jag läst ytterligare en bok som jag skulle vilja rekomendera.

Welcome to the Jungle : legenden om Guns N' Roses

Jag har precis läst boken om Guns n´Roses som jag fick av syrran i födelsedagspresent och för mig som inte är något stort fan av gruppen så är boken ändå riktigt intressant läsning trotts allt.Början av boken är klart bäst där man får följa hur gruppen bildades och hur man kämpade för att få ett skivkontrakt.

Det är en bok som handlar mycket om Sex,droger och Rock N Roll men det kommer inte som någon stor chock och att få mera insyn i Axel Roes komplexa personlighet är intressant.Slutet på boken är lite av en transportsträcka och är inte alls lika intressant läsning tyvärr.Det finns säkert bättre biografier om gruppen men om man som jag inte är ett stort fan så duger denna bok alldeles utmärkt bra.

Det man kanske saknar lite är komentarer från bandmedlemmarna för denna bok är skriven av rockjournalisten Stephen Davis och bygger mera på hans upplevlser runt bandet och gammla intervjuer.Guns n´Roses själva ska tydligen ha tagit avstånd helt från boken och förkastat den helt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0