Boktips i repris.ninn na na na ninn na na....

Eftersom det var ett tag sedan jag gjorde mitt förra boktips så lägger jag nu upp det igen här på bloggen,denna bok är bättre än den om Guns n´Roses även om den är klart läsbar den med.


White line fever : självbiografin

Lemmy Kilmister "White Line Fever"

För alla er som älskar hårdrock så rekomenderar jag denna boken varmt och för Er som nu inte kan så mycket om just hårdrock så är Lemmy frontfiguren i ett av världens mest legendariska rockband,Motörhead.

Boken sträcker sig från Lemmys uppväxt och fram till 2002 och plattan "We Are Motörhead" och den innehåller många garv och är inget för känsliga läsare. Det förekommer nämligen mycket sex,droger och rock n roll.

Tidningen Groove skriver:

"Med sin ständiga förtjusning för just sex,droger och rock levererar han allt det som jag kan förvänta mig av dumheter,dråpligheter och faktiskt,en ganska intressant musikhistoria"


Ett roligt styck från boken är i början på kapitel 8 "Keep Us On The Road"där Phil och Eddie var i USA för första gången .

"Phil och Eddie var nämligen vana vid den engelska salladen,som bestog av typ ett salladsblad och två kokta ägg.Så på restaurangen beställde de dubbla sallader och jag varnade dom inte.Jag såg medans kyparen rullade fram två stora vagnar,en hel jävla åker med grönt!Phil och Eddie fick praktiskt taget slå sig fram genom det överdådiga Mugwambiträsket.Själv rör jag inte grönsaker-för hälsosamt för såna som jag"

Ja det bjuds på många tokigheter och berättelser om dåliga skivbolag och vägen till framgång men som sagt....Läs boken den är riktigt bra!



Kommentarer
Postat av: Gusse

ha ha ha ...Han har ingen salladsmage då!

2011-02-01 @ 17:55:10
Postat av: roggan

ha ha ha precis han har fattat det där.

2011-02-01 @ 17:59:41
URL: http://modoroggam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0