Årskrönika:vad hände 2010?

Då var det dags att göra årskrönikan för 2010,året började väl ganska lungt och man jobbade på som vanligt ute på Själevads Högstadie.



Detta var en vanlig syn på skolan.

*Modo missade att ta sig till slutspel för andra året i rad och nu får vi ser hur det blir denna säsongen.

*ESK HOCKEY stog för en stark säsong och tog sig till Allsvenskt kval men där tog det stopp och vi får se hur långt man kan gå denna säsongen,först ska man klara av Allettan.

*På våren började Lovisa´s fotboll igen med BK ÖRNEN och det saknades en ledare och den andra träningen skulle inte avslutas före någon av föräldrarna ställde upp.Jag tog på mig det och det är inget som jag ångrar även om det var jobbigt och lite förvirrat i början.Tjejerna började trevande men sedan gick det bara bättre och bättre,riktigt kul att få vara med på resan.


*Midsommarfirande blev det i Moliden med Malin och hennes barn Hampus och Wilma




*Lagom när semestern började närma sig fick jag ett samtal som gjorde att jag sa upp mig från mitt gammla jobb och skrev på anställningspapper med Hemtrivsel.Efter att vi tappade skolorna på gammla jobbet och en del andra saker som gjorde att man tappade knistan och man ville vidare på nya utmaningar.

*Semesten kom lägligt och rivstartades med ett besök i Mohed Söderhamn för ROCKWEEKEND och denna gången fick Gusse och jag förstärkning av Henke.



*Det var ett riktigt starkt startfällt på Festivalen med höjdpunkterna TWISTED SISTER och SAXON


TWISTED FUCKING SISTER!!!

SAXON var grymt.

Här är alla band som man såg under ROCKWEEKEND

TWISTED SISTER  MR MR MR MR MR
Grymt bra och fetivalens höjdpunkt!

SAXON MR MR MR MR MR
Grymt att äntligen få se dom live!

STEEL ATTACK MR MR MR MR
Vad gör dom på en liten undanskyffad scen?

ETERNAL MR MR MR MR
Riktigt bra och en överraskning i positiv bemärkelse!

RAINBOW MR MR MR
Stabilt framträdande som inte stack ut på något sätt!

ANNIHILATOR MR MR MR
Stabilt av det kanadensiska Trash/Metal bandet.

TREAT MR MR MR
Stabil svensk rock utan krusiduller!

DEEP PURPLE MR MR
Orgelsolo på orelsolo sänker helhetsintrycket!

KAMELOT MR MR
Tog sig på slutet men för sent för ett högre betyg!

VENOM MR MR
Har man inte hört ordet HELL så fick man det nu!

BLODBOUND
Såg en stund och det var väl hyffsat sedan kom gammla Iron Maiden sångaren Paul Dianno upp på scenen och det hadde varit bättre om man skippat han.

ZZROCK
Såg ett par låtar och detta är verkligen ett proffsigt coverband och verkligen värda att kolla om det finns läge.

Vi tar väl några bilder från festivalen...


  
  
  





Sedan kan vi ju ta detta lilla filmklipp inspelat av GUSSE under TWISTED SISTER´s spelning.





* Resten av sememestern blev lugn och det var sol och bad vid Långnässjön när vädret var bra .Det blev även en hel del grillning.

* När semestern var slut började man på sitt nya jobb på Hemtrivsel och första veckan var introduktion och sedan blev det full fart med mycket jobb.Det höll i sig ända till mitten på November då det började lugna ner sig och sedan har det hållt i sig fram Nyår.Det blev mycket trädgårdsjobb och man fick mycket mera förtroende och ansvar, det gav en nytändning helt klart och man växte som person.

* I augusti var det ju också MODO HOCKEY som hadde ispremiär och det var riktigt lyckat med ett jippo med Bandylandslaget.




Vad hände mera under året då?

*Jo man fyllde 35år och även frugan blev 35år.

*Vi fick indraget fjärrvärme i huset 

*Molly blev 1år.

*Lovisa fyllde 7år och började i skolan. 

*Moa blev 4år,ja tiden går kan man lungt säga och tjejerna har verkligen blivit stora.

*Hösten gick med stormsteg och vi var framme vi jul och den firade vi som bekant hos mamma i Bjästa och det var fullt hus. Det var syrran,mamma,Hans,Svärmor,Snål Elsy och vi (Maria,Lovisa,Moa och lilla jag) och tomten kom med många fina klappar.




Sedan är det väl säkert något som jag glömt bort att ta med men så är det men lite har man ändå fått med av 2010.
Detta får vara allt för för denna krönika så jag får önska alla en god fortsättning på 2011,ROCK ON!


SAXON live från ROCKEEKEND.


Kommentarer
Postat av: Gusse

Härligt ...jag får se om jag orkar knoopa ihop någon ...tid har jag ,,,lite sämre med orken ..

2011-01-03 @ 20:08:38
Postat av: roggan

Hehe det brukar vara tiden som är problemet men ibland kan orken spela in också.

2011-01-04 @ 17:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0