Riktigt dåligt IBK FOS.


IBK FOS 2-5 ÖIB

Matchen mot ÖIB var allt annat än bra och välspelad och det var promenadtempo genom hela matchen.

Siffrorna speglar inte matchen och jag tycker att vi skulle ha vunnit matchen trots dåligt spel för ÖIB var inte bra.

ÖIB fick göra 1-0 i PP på sitt första skott och jag såg ingenting på skottet så det var inte så mycket att göra.Efter det spelade vi upp oss lite men vi slarvade oerhört  genom hela matchen och vi sköt för lite även om vi skapade en del lägen så gjorde deras målvakt några svettiga räddningar.

Vi lyckades vända matchen till 2-1  men som jag skrev tidigare så slarvade vi och dom fick göra 2-2 och 3-2. Sedan bjöd vi på 4-2 genom en elegant styrning framför det egna målet av en FOS spelare.

Min egan insats var den sämsta i FOS och jag fick ingen bra start och kom aldrig in i matchen på allvar. Det var en svår match att spela och ÖIB hadde väl bara 7-8 lägen och fick utdelning på fem av dom. Det känns tråkigt att behöva avsluta med en skitmatch men så kan det vara ibland och ser man till hela säsongen är jag nöjd med mitt spel trots allt.

Nu återstår det bara en match och det är mot ÖSA som slog oss med 9-2 förra gången vi möttes och risken är stor att IBK FOS kan sluta sist och det blir första gången i klubbens historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0