Fast i 80-talet:10 Skivor man bör ha (del 4/10)

Då var det dags för fortsättningen på min 80-tals bloggande och i dag har turen kommit till denna klassiker från 1983.


File:Accept - Balls to the Wall.jpg

ACCEPT "Balls To The Wall"


Titelspåret är en riktig klasssiker och en milstolpe i Hårdrockens historia och vem har inte hört introt till titelspåret,"Balls To The Wall" är och förblir en klassiker.

"Balls To The Wall" sålde Guld och  det ledde också till att bandet fick göra en turne i USA som redan börjat få upp ögonen för bandet efter "Restless And Wild" albumet.

För min del så blev ACCEPT en ny trevlig bekantskap 1995,12 år efter att "Balls To The Wall" släpptes.Det var som vanligt min bror Kenneth som tipsade om skivan när jag skulle låna lite LP skivor av han. Redan efter introt till titelspåret så var man ju fast och efter det började jag köpa CD skivor med ACCEPT så fort dom fick hem i skivaffären.'

Jag bodde bra mitt i Enköping på den tiden och hadde bara skivaffären runt hörnet så där spenderade jag mycket tid och pengar,nästan för mycket pengar.

ACCEPT är ju på väg att göra en comeback skivan även om inte UDO DIRKSCHNIDER sjunger lägre eftersom han valt att lägga allt krut på sitt band U.D.O. Nya sångaren heter MARK TORNILLO och nya skivan ska heta "Blod Of Nations".

Så här lät det när det begav sig 1983 och visst är det en riktig klassiker.




Det blir lite svårare men hur dom låter idag men man får ju höra lite av soundet i detta lilla studioklipp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0