Inför ROCKWEEKEND 2010

Tänkte jag skulle göra en inför special nu när det börjar att närma sig och det ska bli jävligt kul och det finns en del gobitar att se fram emot.

Saknar lite uppdateringar på Rockweekends hemsida om festivalområdet,speltider för banden och om campingen men förhoppningsvis så kommer det inom kort.

Annars så är det ju kul att det är biljettrekord och hadde det inte varit för Getaway så hadde Rockweekend varit ännu större och då kanske vi hadde fått några större band till
.

Som det ser ut nu:


torsdag 8/7

Den klart lungnaste av festivaldagarna utan några direkta höjdpunkter för mig men band som jag tänker kolla in är.

VENOM
ANNIHILATOR
TARJA
PAUL DIANNO
BLOODBOUND
ZZROCK
STEEL ATTACK

Venom har aldrig varit några favoriter men man kan ju koll in dom och Annihilator hadde jag aldrig hört talas om förut så det kan bli en lite överraskning.

Tarja kan man ju kolla in en stund men hon är ju inte så mycket hårdrock längre efter att hon fick lämna Nightwish.

Paul Dianno kan man kolla in han var ju med när Iron Maiden drog igång och Bloodbound hadde jag sett fram emot men jag läste att dom bytt sångare men han låter inte så tokigt måste jag säga och han beskrivs av bandet som en blandning av Bruce Dickinson och Tobias Sammet.

ZZROCK kollar jag in eftersom man är ett stort ZZTOP fan så kan det vara kul att se en stund och Steel Attack ska man väl kolla in också.


Här har vi Bloodbound med gamla sångaren.







fredag 9/7


Här finns festivalens kanske största höjdpunkt och inte vilket band som helst nämligen...

TWISTED SISTER

sedan finns det några andra band som jag ska kolla in.

SEBASTIAN BACH
RAINBOW
ETERNAL
LIONS SHARE
M.ILL.ION
PAUL DIANNO

Sedan följer man väl med Gusse och ser lite på SEPULTURA också.


ETERNAL "Stay The Night" och lite till...






lördag 10/7

Den svettigaste dagen med två höjdpunkter efter varandra och som avslutar festivalen.

SAXON
DEEP PURPLE

Sedan kan man ju kolla in

KAMELOT
TREAT
BONAFIDE

Sedan får man se om det blir något mera för min del och det kan bli nog jobbigt med Kamelot,Saxon,Deep Purple i ett svep den kvällen.

Här är BONAFIDE och det doftar AC/DC om dessa grabbar,klart värt att kolla in.



Det är ett tag kvar och frågan är om det kommer flera band eller om SAXON,DEEP PURPLE och TWISTED SISTER får mera speltid istället.



ROCK ON! Vi ses på ROCKWEEKEND.

Kommentarer
Postat av: Gusse

Det kommer inga fler band ..

Han har utalat sig på facebook..tyvär...

2010-06-20 @ 10:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0