Fast i 80-talet:Bonus album (del 2/2)

Då var det tid för sista bonusdelen av Fast i 80-talet och detta album som får avsluta det hela och det är med flaggan i topp om man säger så.


Thumbnail Photo Of Running Wild Under Jolly Roger http://www.vinylrecords.ch/

RUNNING WILD "Under Jolly Roger"

1987
släpptes denna klassiker och är bandets tredje studioalbum och den stora klassikern från skivan är titelspåret "Under Jolly Roger". Det var med även med detta album som Rolf Kasparek och hans Running Wild började med sitt pirattema.


Min första kontakt med Running Wild var sommaren 2000 då jag jobbade i Eskilstuna med fönsterputs och golvvård på högskolan.Det var min arbetskompis Magnus som en dag köpte skivan "Victory" som precis hadde släppts.

Jag minns att Magnus då var besviken på skivan eftersom det inte var riktiga trummor utan att det använts en trummaskin. Jag fastnade direkt när jag hörde "The Hussar" och på den vägen är det,sedan dess har Running Wild tillhört ett av mina absoluta favoritband.

Så här lät det då det begav sig.




Eftersom Running Wild inte finns längre så har jag valt att ta låten som fick mig att fastna för gruppen sommaren 2000.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0