ROCKWEEKEND 2010 söndag:Hemresan.

Lika fort som Rockweekend började så var det också över och man vaknade för första gången upp till ett lugn på campingen. Det märktes att alla var slitna efter tre dagars festival och nu återstog bara att packa ihop och ta sig hem igen.


Lugn morgon på campingen.

Man var lite seg direkt på morgonen innan man vaknade till.

Några hadde redan börjat att packa för hemfärd.


och vi satt och kollade på.


Tillslut så började vi riva Camp Övik och förbereda för hemfärd.

Men det fanns dom som inte hadde lika bråttom som en av våra grannar som körde hårt även sista kvällen.Han kanske körde han för hårt för han märkte inte att vi rev vårat läger.


Bara 5minuter till snälla.


Efter en stund var spåret efter oss borta.

Gusse ville provsitta min fina och sköna campingstol för 99kr på Rusta och då kan man ju inte säga nej.


Här provsitter Gusse den "Sköna stolen" och vi befinner oss inte
på soptippen även om det kan se ut så.


Lite mera bilder från sista dagen.

  

  

 

Vi packade ihop våra saker och jag körde fram bilen till staketet så fick Henke och Gusse slänga över allt till mig så jag kunnde börja packa in.

När bilen var packad och klar så var det tid att börja rulla hem mot Övik igen och vi han inte långt innan vi blev stoppade av Polisen för nykterhetskontroll. Det var ingen fara eftersom jag tog det lungt på lördagen.

Efter det blev det ett stopp på macken i Mohed för att pumpa däcken,köpa dricka och en glass. Sedan var det raka spåret hem förutom pisspaus  och för köp av husmanskost på Matvraket i Ärlandsbro.

Jag körde hem Gusse först sedan Henke till Bonäset innan jag själv fick komma hem och äventyret var slut för denna gången. Men jag hoppas att det blir nästa år igen så....ROCK ON!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0