FILMTIPS



 
EXIT SPEED

Under en resa genom Texas ödemarker blir en passagerarbuss plötsligt attackerad av ett sadistiskt och tungt beväpnat MC-gäng. Efter att en av ligisterna blivit ihjälkörd i tumultet svär de att döda varenda en ombord. Omringade i ett gammalt skrotupplag långt ifrån civilisationen tvingas den skrämda lilla gruppen att snabbt uppbringa allt mod och uppfinningsrikedom för att lyckas med det omöjliga - att med sina primitiva vapen tillintetgöra den övermäktiga fienden.Filmen överraskade för jag hade inga stora förväntningar när jag bänkade mig i soffan men det visade sig vara riktigt bra.

Betyg: MR,MR,MR



DATE NIGHT

Date Night handlar om hur ett gift par kämpar sig igenom sitt vardagsliv och äktenskap och en gång i veckan har man en "Date Night".Man bestämer sig föra att en kväll lämna förorten och bege sig in till storstan men väl där förväxlas paret med ett annat par och allt blir ett galet äventyr. Medans de tar sig igenom detta farofyllda och vilda äventyr med poliser och kriminella personer märker de vad det är som gör deras förhållande så speciellt.

Som vanligt tokigt när Steve carell är i farten i en huvudroll och filmen är en klart godkänd komedi.

Betyg: MR,MR,MR


Kommentarer
Postat av: Gusse

Har sett Exit Speed nu och den var inte speciellt bra ..kändes lite konstigt att dom inte anföll dom ..dom var ju fler och alla hade vapen ..max en tvåa av mig ...

2010-09-04 @ 09:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0