Fast i 80-talet:10 skivor man bör ha (del 10/10)

Då var det tid att avsluta denna tillbakablick till det ljuva 80-talet med denna klassiker från 1986.




BON JOVI "Slippery When Wet"

"Slippery When Wet"
är det tredje studioalbumet av det amerikanska rockbandet och släpptes den 18 augusti 1986. Skivan innehåller klassier som"You Give Love a Bad Name,"Livin` on a Prayer"och"Wanted Dead or Alive".

Albumet var Bon Jovis stora genombrott och albumet nådde stora framgångar med en 1:a plats på albumlistorna i Australien,USA,Kanada,Norge och Finland,här i Sverige blev det som bäst en 3:e plats.

Det jag minns av denna platta är ju framförallt låtarna "You Give Love a Bad Name" och "Livin' on a Prayer" som man lyssnade på rätt mycket på.Sedan fick jag singeln "Wanted Dead Or Alive" av brosan och den spelades om och om igen.Detta är Bon Jovis bästa skiva och är Melodiös Hårdrock/Rock eller Pudelrock om man så vill.

Idag är Bon Jovi mera poprock och kommersiellt radiovänlig musik.Glansdagarna var under 80-talet och början på 90-talet och även om dom blixtrat till ibland,som 2000 med låten "It´s My Life" som jag gillar men som tyvärr blev sönderspelad i radio.Det var ett tag som man bara ville spy på låten men nu för tiden kan jag lyssna på den någon gång ibland.

Så här lät det då 1986




Och så här låter Bon Jovi idag,här med låten "We Weren't Born To Follow" från albumet "The Circle" (2009).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0