Vilken vecka så det är skönt med helg,del 2 av 2.

Ja då ska vi bara berätta lite om den underbara fredagen på Högstadiet,det började bra och det flöt på fint jag fick höra att Mona som hadde städat istället för mig var bättre än den där killen som var där när jag var sjuk.

Som jag berättat så flöt allt på jag han med att ta en morgonficka med lärarna och allt var frid och fröjd men efter lunch så började det att jävlas och det riktigt riktigt mycket.

Jag fick först nyheten att vaktmästaren Hasse hadde gjort illa handen och skulle bli sjukskriven en vecka,han hadde skurit sig när dom var på Må med skräp och han fick åka till akuten och sy.


Eleverna slutar ju 14:00 och då ska jag städa 5 klassrum + musiken och tömma säckarna i cafeterian men i klassrum 214 blev det tvärstopp för fy fan vad det såg ut. Jag pratade med lärarna om problemet och hon som har klassen sa att hon ändå hadde gått och plockat upp det värsta skräpet efter lektionen,fan det är ju eleverna som ska göra inte läraren. 

Nu ska dom få städa själva på måndag morgon och det är fan inte mera än rätt jag ringde Nettan som fick komma ut och se hur det såg ut och hon fick även dokumetera eländet.

Jag skev följande på tavlan "Här städas inte när det ser ut på detta vis jag hinner inte ta upp efter er!Ni får städa själva. sedan skrev vaktmästar Anders till följande ord Bombnedslag! skärpning!




Sedan är det det här men nedskräpning och kladd från Cafeterian och Lena som har hand om det hela är sjuk så då pratade jag med Moberg och la fram problemet och jag har nu krävt att Cafeterian stängs pga. av allt kladdande. Snacka om att man kommer att bli poppis på skolan och allas kompis,men det skiter jag i för kan dom inte sköta sigså ska dom fan inte ha någon Cafeteria öppen.

Sedan har vi ju klassrum 408 också som ska städas varje dag eftersom en kille har allergi och det är svårt att fatta hur det kan bli så skäpigt bara på en enda dag,dom är riktiga grisar helt enkelt.


På en enda dag blir det såhär

Det är mindre skräp än vad det är i ett klassrum som städas varannan dag det är helt jävla sjukt.


Såhär kan det se ut i ett klassrum som städas varannan dag.

Ja så kul kan det vara ibland på skolan och det var verkligen lägligt med helg och på måndag får vi se vad som händer och sker på skolan.


Kommentarer
Postat av: Gusse

Du glömde lägga till "Inte för att gnälla men"

2009-10-03 @ 19:17:27
Postat av: roggan

Ja förlåt en miss i arbetet

2009-10-04 @ 10:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0