Vilken vecka så det är skönt med helg, del 1 av 2

Ja vilken vecka det varit jag började ju som sagt på skolan på måndag och tisdag sedan blev Mandus sjuk och jag fick äran att åka ner till Undom där vi skulle städa elstationer men mera om det i ett eget blogginlägg.

När vi var på väg hem i torsdags så lagom innan man kom till Haffsta så började telefonerna att pipa och ha sig och då fick jag motagning och fick alla medeland jag fått under dagen och då fick jag ett SMS att frugan åkt in på sjukhus och i samma veva började en hektisk kväll.

Jag fick börja med att ringa till sjukhuset och då fick jag veta hur läget var och det visade sig vara virus på balanssinnet som orsakade det hela.Maria fick sova kvar över natten och efter att ha fått träffa sjukgymnasten och en öronläkare så fick hon komma hem.

Efter det så började jakten på att lösa fredagen och tillslut så fick jag ordning på saker då Moa och Lovisa fick komma till farmor och sova så då hadde jag löst en del av problemet.

Jag åkte och lämnade av ungarna i Bjästa och jag passade på att laga mat på Sibylla så vi fick riktig husmanskost sedan bar det av hem men det var ju fortfarande hundvalpen som skulle hämtas i Sollefteå under fredagen men då ringde uppfödaren passande nog och sa att valparna fått diarre och hon kunnde inte åka förän lördag och då löste sig fredagen perfekt.

Sedan ringde jag ringde jag Nettan och talade om att jag skulle jobba hela fredagen och snacka om en som blev glad för hon hadde vekligen fått huvudbry av det hela men det löste ju sig.

Sedan fick jag äntligen sitta ner en stund men att se på andra perioden av Modo - Brynäs gjorde väl inte att man blev direkt gladare men man kollade ändå och slet sitt hår. 

Kvällen avslutades med att jag somnade på soffan runt kl.22 och jag vaknade upp ett på natten och då var det bara att gå raka vägen i säng och så var den dagen slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0