Jobbet med Elstationerna.

Onsdag

Ja då tänkte jag berätta lite om när jag fick rycka in för Mandus och jobba med att golvvårda Elstationer åt EIAB längst Botniabanan och vi fick börja i Styrnäs nere i Åskottstunneln.


Påväg ner i mörkret....ska jag någonsin få se ljuset igen?

Det var tre stationer nere i tunneln och varav en var helt färdig och en var klar för Golvvård så jag lämnade av min kolega Therese vid sista stationen och åkte sedan iväg.


Det var inte stort men skitigt var det.

Polishen torkade inte speciellt fort för det var för kallt nere i tunneln det var 5-7grader så det var inte dom bästa förutsättningarna för Golvvård. Så det tog tid och jag gjorde dom två bodar som var kvar + att Therese städade klart en station utanför tunneln också innan det var tid att åka hem till stan igen.


Här har vi en Elstation i mörkret.


Batmobilen

Det var ändå en häftig upplevelse att får vara ner i tunnneln även om det var mörkt kallt sedan gjorde jag felet att inte ta med någon CD skiva för det enda som fanns att bjuda på var radio brus och det var ganska enformigt i längden.Man fick köra slut på mobilbatteriet istället för att få lite musik för att tiden skulle gå lite snabbare och så gick det ju lättare att jobba också.

Jag fick komma upp och se dagens ljus under våran 15minuter långa lunch som vi hadde innan det var tid att bege sig ner i tunneln igen.


Ja börjar se ljuset igen

Torsdag

Var lite seg på morgonen efter att man haft innebandyträning kvällen innan men efter några timmar var man varm i kläderna och då gick det bra.


Det känndes som jag var på rätt spår.

Vi fick jobba utomhus hela dagen och det var riktigt skönt fast det var -5 när vi kom dit men sedan började solen titta fram och det blev riktigt skönt ändå och polishen torkade mycket snabbare nu. Allt gick helt enkelt mycket bättre och det var inte lika skitigt som det var i tunneln  så allt flöt på mycket bättre.

Vi gjorde bort 4stationer med golvvård och så han Therese städa den första av 6 stationer i Namtalltunneln också så Ina och Lisa som fick ta fredagen var tvugna att hinna 2 1/2 station för att vi skulle klara den första beställniongen på 10 stationer innan fredag.


Nytt mörker väntar


Skönt att jobba ute en hel dag.

Vi hadde med oss en från EIAB båda dagarna som låste upp och som hadde koll på allt även om det är slött jobb så måste det vara jävligt tråkigt att bara sitta och vänta på att vi ska bli klara så man kan åka till nästa station,han som var men andra dagen började hjälpa till att dammsuga för det var så tråkigt att bara sitta.

Det var skönt med ett avbrott från skolan så man fick komma ifrån lite även om jag trivs på skolan så är det ju kul att få göra något helt annorlunda ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0