En trevlig lördagkväll men goda vänner.

Det var en riktigt trevlig lördagkväll som började på kontoret där jag i min ensamhet satt och drack Öl och lyssnade på Status Quo.Sedan bar det av till hockeyn och där började jag med att möta upp med Gusse och gänget innan det var tid att gå ner på ståplats och invänta nedsläpp.

Det var ganska bra tryck i början och modos lineup var det ju ingen fel på 21Peter Forsberg ,24Niklas Sundström 19markus Näslund,ja det var riktigt magiskt måste jag säga. Matchen var riktigt bra från båda lag och jag börjar tveka när det gäller att Rögle ska åka ur för dom bjöd på bra hockey.

Förutom Foppa,Näslund och Susse så var det kul att se Svedbergs målvaktsspel och Westin tog verkligen för sig när han fick chansen.Dansken Madsen fick återigen göra mål och det är kul att flera än en femma kan producera och visst kan det bli riktigt kul när Hinote,Green och Hållberg kommer tillbaka i laget.

Efter matchen bar det av till Oleary´s med gänget och det började verkligen trevande och lite småtråkigt men sedan tog det sig och kvällen blev verkligen lyckad.Kul att Martin,Danne,Esa och Jenny var där också.

På slutet av kvällen träffade jag på en äldre man som är född och uppvuxen här i Övik men som numera bor i Stockholm sedan 35år tillbaka och han tyckte det var så kul att se oss i Modotröjor för sådand förekom inte i fjollträsk. Det är klart att man inte kan gå ut i Suporterkläder man blir ju bara misshandlad för man råkar hålla på fel lag....Hehe ja så det kan vara i våran kungliga huvudstad.

Det var en del Modospelare på Olles också och Gusse tog sig ett snack med Toukko i toalettkön sedan kunnde man se Zuccarello,Steen,Pikkarainen,Bonsaksen och Sondell.Tycker det är OK att gå ut efter match och ta en öl eller två men jag gillar inte att vissa av spelarna var dyngraka framförallt en spelare som inte har presterat så bra på slutet. Dom ska vara föredöme och då ska man inte bete sig så tycker jag i alla fall och jag vet att Martin håller med mig på den punkten.

Annars var det som sagt en lyckad kväll och man hemma igen någon gång innan 04:00 för efter krogen blev det Kebabhouse(ja tro det eller ej men det blev Kebab) och sedan en promenad hem.

Idag så tog jag,Molly och Lovisa en styrkande promenad till jobbet för att hämnta bilen sedan åkte vi och hyrde film så nu blir det söndagsmys och en brasa i kaminen.


Kommentarer
Postat av: Gusse

En rolig kväll ...till våren så är det dags igen...

2009-11-29 @ 19:57:44
Postat av: roggan

jajamen det måste vi göra kanske till slutspelet :)

2009-11-30 @ 19:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0