Då var det måndag igen.

Ja helgen gick verkligen fort trotts att man fick en bonusdag så hjälpte det föga utan det bara sa pang så var det måndag igen och man stog där med skägget i brevlådan. Valborg blev lugn eftersom jag och Moa var lite krassliga så vi bara tog det lugnt och myste lite och på fredagen åkte vi ut till Flärke till på Malin och hennes barn Hampus och Wilma där fick ungarna leka och jag spelade lite PS3 med Hampus, LEGO STAR WARS blev det vilket var riktigt kul.
 
Sedan blev  det grillad kyckling med pommes och sallad och jag fick inte dricka en kall Öl till eftersom jag körde men så kan det vara ibland.( För alla som är orolig så åt jag inte för mycket Sallad för jag tänker ju på vikten som ni alla vet)

På lördagen var man och hjälpte grannen Roger att sätta ihop en strudsmatta som dom köpt och Lovisa och dera dotter Lilly studsade en hel del den dagen. Sedan var man hemma lite och fixade lite och sedan på kvällen när ungarna var i säng så blev det film "Yes Man" med Jim Carrey och det var riktigt bra så den kan jag rekomendera,


Igår åkte jag iväg och köpte en studsmatta åt barnen på COOP FORUM men dom hadde slut på skyddsnät  men det hadde dom kvar  på Barnens Hus så det fick bli en tripp dit också. Det tog ett bra tag innan man fick ihop allt men tillslut så stog det klart och Moa och Lovisa kunnde inviga den. Sedan grillade vi och sedan blev det inte så mycket mera den kvällen mer än lite slöande i Tv soffan innan det var tid att lägga så man skulle orka upp och jobba,



När man kom till jobbet idag så möttes man av en krossad Entrédörr till källarvåningen där jag har mitt krypin och dessutom så var det en vattenläcka också som fixades under dagen. Annars hadde skolan klarat sig bra i år från jävelskap från ungdomarna men två postlådor  vid Ica och en vid Konsum hadde dom sprängt och förstört.
Vaktmästare Anders var som vanligt fly förbannad på "UNGJÄVLARAN" som han själv brukar säga och han tyckte att dom skulle ha sig en dagsedel eller två.

Nu är det äntligen klart med en målvakt till Modo också och det blev efter mycket spekulationer Roman Malek,

Fakta om Roman Malek
Född: 25 september 1977.
Längd: 180 cm.
Vikt: 75 kg.
Plockar: Vänster.
Moderklubb: HC Slavia Prag.
Meriter: VM- spel för Tjeckien 2003, tjeckisk mästare 2002/03, vald till bäste målvakt i slutspelet den säsongen. Draftad av Philadelphia Flyers 2001, detta i femte rundan och som 158:e spelare totalt
.

Till Modo Målvakten Roman Malek, 32, spelar i Modo nästa sä
 
Nu är det bara att vänta med spänning på vilka spelare som kommer att förstärka Modo ytterligare och det kommer nog inte dröja allt för länge hoppas jag så man vet om man ska köpa säsongskort eller inte. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0