Jobb jobb jobb

Ja då har vi torsdagkväll och jag tänkte dela med mig om lite funderingar kring jobbet och Gusses och mitt nya schema.
Fyra dagar har gått och det har minst sagt varit hektiskt och stressigt tycker ändå att de flesta ställerna flyter på bra och att det var lindrigare än vad jag trott att det skulle vara.

Vår bästa dag onsdag då vi har trappor på morgonen följt av Teracom är nu ett minne blott,det var nämligen enda dagen på veckan som vi kunnde sätta oss ner och ta en fika i 10minuter och pusta ut lite men nu ska vi få Nybergs kontor istället och bye bye till våran lungna dag.

INTE FÖR ATT VARA GNÄLLIG men det är inte kul med så fullproppat som vi har på schemat för när vi kommer in på kontoret vid 15:55 så har alla  andra åkt hem och Gusse och jag är ensamma kvar,har vi tur så är Nettan kvar annars
har alla hunnit packat för nästkommande dag också medans vi får vara kvar i 10-15 minuter till och förbereda nästkommande dag. Det känns inte kul och kommer det fortsätta så här så måste vi säga ifrån efter vi haft prövotiden för schemat men vi ska ge det en vecka till först innan vi ska ta ställning, vi fick stöd av Mandus idag och det känns skönt för han tycker också att det är förjävligt att alltid vi ska komma in sist varenda dag.  Visst kanske vi kan komma in lite tidigare men då måste vi tumma på kvaliten som vi redan nu har en svår balansgång med,Gusse och jag vill ju göra ett bra jobb också och inte bara haffsa över skiten.

Men visst är det svårt när man har så mycket att ha orken att göra 100% i alla lägen men vi kämpar på och gör så gott vi kan iallafall och hadde vi inte haft personkemin som vi har så hadde dagarna blivit outhärdliga. Imorgon har vi äntligen fredag och vi  har även då ett fullt upp och dessutom har vi firmafest  på kvällen så vi får se om man orkar gå eller om man blir hemma.

Nä nu ska jag göra lite nytta här hemma så det var allt för denna gång men jag kommer tillbaka alla fans så håll ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0