ROCKWEEKEND 09 söndag:Bonusmaterial och sammanfattning.

Ja då var det söndagen och festivalen var över och snacka om att det gick fort från att vi kom fram till att vi satt i bilen på väg hem igen.


Gusse i full fart med att packa

Slagfält eller campingen?

Betyg av tältet


Mountain Classic TÄLT ABISKO 3-4 MAN



Stort och rejält tält i kupolmodell för 3-4 personer. 2 separata rum och litet förtält. Tillverkat av vattenavvisande polyester. Längd 120+210 cm. Bredd 280 cm och höjd 175 cm. Vikt 6,55 kg. Vattenpelare 1000 mm. 499:-

För 499kr på Rusta så hadde man väl inte jättestora krav på tältet men jag kan säga att det var värt varenda krona och vi rekomenderar det verkligen och det var lagom för 2personer så köp inte ett mindre utan ta som vi ett tält för 3-4personer.

Bäst:      Klart prisvärt och bra.

Sämst:  När det blåste som värst så letade sig lite regn in vid vetilationsluckorna som fanns på båda långsidorna.


Betyg:   MR,MR,MR,MR

Sammanfattning av festivalen

* Bästa band: EDGUY och det absolut värsta ja det är ju HOT LEG.

* Man kan konstarera att dom amerikanska banden inte levererade förutom W.A.S.P

* Dom tyska bandet däremot levererade till 110% både U.D.O och EDGUY var enastående helt enkelt.

* Nightingale var en glad överraskning och där hittade man en ny grupp.

* Vädret var väl inte det bästa men vi fick ju en fin avslutning i alla fall med uppehåll

* Första natten sprang två tjejer omkring på området och skrek till alla  -Vill ni se våra rövar!

* Kul att det var så blandade åldrar och det bevisar att hårdrock är för alla.

* Måste vart jobbigt för Gusse att ha linserna på sig från onsdag till söndag kväll.....jag är inte avundsjuk på det.

* Ingen skräpmat på ett tag och framförallt Kebabtallrik men däremot kan man ju ta ett glas Trocadero.

* Flera toaletter skulle inte skada vi hadde 10 bajmajor för hela campingen sedan fanns det ca:20st inne på   
  själva festivalområdet men det var för lite helt enkelt.

* Badet när man kom hem var oslagbart och likaså sängen.

Funderingen

 Hur orkade vissa festa från morgon till sena kvällen alla dagar? man har väl blivit för gammal men det var även     som var äldre som började med en starköl till frukosten.....lite väl magstarkt för oss.

Festivalens idiot som jag nästan förträngt

Den dryga Stockholmaren som villa slåss har ja inte berättat om och han försökte verkligen att provosera mig och även Gusse.Den stora frågan är vad fan han gjorde på festivalen när han sa till mig att  "-Här sitter man på någon jävla böghårdrocksfestival mitt i skogen" sedan drog han till med att vi var från Bög Sundsvall....det var en förolämpning om något.

Allt detta bara för att hans tjej ville att jag skulle ta ett kort på dom och man ville ju vara snäll och hjälpa till men då slog det slint på han,tjejen och kompisen skämmdes för han.

Han snackade om att vi var gansters och att våra polare kunnde göra upp om vi så ville och bla bla bla....en riktigt jobbig kille.


Evakuera tältet! efter Festivalen övergick det till Fis-tival i tältet.

Ja det var lite om festivalen i korthet och jag ångrar inte en sekund att jag åkte och det var riktigt jävla kul och jag hoppas att det blir bra band även nästa år så man kan åka igen.


Det blev lite skräp och tur att personal gick och plockade varje dag
  
  
  


Visst blev man lite sliten av festivallivet.


  
  
  


Någon som bestämt sig för att piffa upp området. när vi skulle åka hem.

Ja det var väl allt för denna gången men vem vet jag kanske återkommer med mera framöver......ROCK ON!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0