Vilken härlig seger.

ÖIB 2-5 IBK FOS

Ja i dag blev det då match i Öviksserien igen efter två helger av inställda matcher och i dag stog ÖIB för motståndet.Man var inte lite skeptisk när man fick rapport från Johan att vi bara skulle bli 5st. utespelare men vi blev två avbytare tillslut.

Ska väl även medela att vi vann matchen innan denna med12-5 mot Tio Tigrar då vaktade inte jag målet.

Men det känndes ändå som det skulle bli jobbigt när det ÖIB hadde 12-13 avbytare  men jag säger bara vilken match av grabbarna. Det går det inte att plocka ut enskilda spelare utan alla var på tårna från start och vi kämpade verkligen som ett lag.

ÖIB försökte skapa men fick inte fram sina skott utan FOS försvaret kunnde avvärja gång på gång och jag är väl ganska nöjd med min egna insats även om den kunnde varit ännu bättre framförallt på första målet.

Vi fick spela smart eftersom vi var så få och våran taktik gick verkligen hem även om vi blev riktigt tillbakapressade sista 5-6minutrarna. Tur att vi hadde en stabil 4-1ledning vi det tillfället för ÖIB lyckades göra 4-2 men närmare än så kom dom aldrig och det var riktigt skönt att se när Perra satte 5-2 i tom kasse.

Nu hoppas vi att IBK FOS kan ladda om och göra flera stordåd och nästa match är på självaste Lucia den 13 december i Sporthallen och för motståndet står ÖSA IBK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0