Tråkiga nyheter när flaggan ska ner efter 30år.

Nu är det över ett av min absoluta favvoband lägger av det är nu tid att hissa ner Jolly Roger och tacka för sig,Rock n Rolf och RUNNING WILD kommer att leva kvar även om bandet inte finns mera och jag hoppas att ROCKWEEKEND kan boka dom innan dom ska avsluta med sin sista spelning någonsin på WACKED OPEN AIR FESTIVAL den 30 juli. Skulle vara en grym bokning att få dom att ge en exklusiv spelning i Sverige  också innan själva finalen....BOKA BOKA BOKA!

Det blir en 2timmar lång spelning med alla dom bästa låtarna från dom 30 år bandet varit aktivt och det hela kommer att sluta med ett sista skivsläpp nämligen en Dubbel Live och en DVD med hela spelningen,

verlinktes Bild
Sista turen med Jolly Roger


ROCK N ROLF  IN ACTION


Det är bara att tacka för alla fina stunder man fått när man fått avnjuta deras album och man får se fram emot sista skivan som jag naturligtvis kommer att köpa. Det känns oväntat att Running Wild av mina favoritband skulle lägga av först för jag trodde trodde att ZZ TOP eller Magnum låg närmare till men se vad fel man kan ha.

Bästa skivan då? det är denna platta från 1994 och som jag varmt rekomenderar att införskaffa i skivsammlingen.



BLACK HAND INN
NOISE / EMI - 1994 / 1999


01. The Curse - 3:15
02. Black Hand Inn - 4:32
03. Mr. Deadhead - 4:02
04. Soulless - 4:57
05. The Privateer - 4:21
06. Fight The Fire Of Hate - 6:38
07. The Phantom Of Black Hand Hill - 6:25
08. Freewind Rider - 5:15
09. Powder & Iron - 5:18
10. Dragonmen - 5:42
11. Genesis (The Making And The Fall Of Man) - 15:18
Remastered Bonus-Tracks:
12. Dancing On A Minefield - 5:00
13. Poisoned Blood - 3:44


Betyg: MR MR MR MR MR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0