HOCKEY Funderingar.

Vi börjar väl med MODO HOCKEY där det hänt en hel del på sista tiden och det har väl inte gått att undvika för någon då Operation Storstädning råder i Modolägret.

*Freddan känns spännande som Sportchef och jag gillar att han kör med öppna kort och berättar vad det är för spelartyper man vill ha och inte en massa komentarer som "Marknaden är tunn","Det finns inte så många spelare i dagsläget" " och "Vi jobbar på att förstärka". Men ingenting hände och jag är glad att Modo vågade ta steget att sparka sportchef och VD och få in nytt folk.

*Att anställa en målvaktstränare var ju verkligen på tiden så jag säger bara GRATTIS Modo.....ÄNTLIGEN!

*Tränarna då? Ja Horava och Steen känns hur spännande som helst och får dom bara materialet så tror jag att det kan bli en rolig hockeysäsong.

På målvaktssidan hoppas jag att det blir den här killen det vore Kalas.

Alexander Salak
Ålder: 22
Längd: 186 cm
Vikt: 86 kg

Statistik
07/08 TPS | SM-Liiga | Matcher: 31 | Räddningsprocent: 91.5%
08/09 TPS | SM-Liiga | Matcher: 52 | Räddningsprocent: 92.3%

Ja det är bara vänta och se vad som händer och förhoppningsvis så presenteras något i slutet på veckan innan WM drar igång.



Edmonton missade slutspelet och det känns surt med tanke på att dom hadde ett bra läge inför slutet men då fick man en formsvacka. Det var inte bara i MODO tränaren fick sparken utan även i Oilers där MacTavish fick gå efter slutspelsmissen. 2 spelare är iallafall utagna till WM som börjar nu på fredag  och det är Horcoff som vi känner igen från tiden i MORA och så mär målvakten Rolson utagen.

10 Shawn Horcoff
 
35 Dwayne Roloson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0